دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 10:44

بیش از دو میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی با تولید تجهیزات پزشکی در کشور 

بیش از دو میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی با تولید تجهیزات پزشکی در کشور 
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی کشور، بیش از دو میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی در سال بدون احتساب صادرات غیر مستقیم (قطعه) را از دستاورد‌های حوزه تجهیزات پزشکی کشور عنوان کرد.
کد خبر : 911284

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالرضا یعقوب‌زاده، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی کشور، با اشاره به فلسفه وجودی نمایشگاه ایران هلث گفت: در حدود ۶۰۰ شرکت، در نمایشگاهی چهار روزه گرد هم می‌آیند تا ضمن ارائه آخرین دستاورد‌های خود از وضعیت رقبا و شرکت‌های همکار مطلع شوند.

وی حضور مسئولین اداره کل تجهیزات پزشکی، مسئولان بخش صنعت و پارک علم و فناوری را فرصتی برای عقد قرارداد‌های همکاری و فروش عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه نیاز بازار به خوبی نمایان می‌شود و تولید کنندگان می‌توانند بازخورد محصولات را از مشتری دریافت نمایند و بر اساس آن خط مشی آینده خود را مشخص کنند. 

یعقوب زاده، ایران هلث را مهم‌ترین رویداد سال برای حوزه تجهیزات پزشکی خواند و افزود: هر ساله در تلاشیم تا آخرین دستاورد‌های خود را در این نمایشگاه در معرض نمایش بگذاریم.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی کشور، با بیان اینکه "کل درآمد از فروش در نمایشگاه به اندازه هزینه تحقیقاتی یک شرکت بزرگ نیست" خاطر نشان کرد:، اما خوب است که درآمد حاصل از نمایشگاه‌ها در جهت تقویت آن شرکت صرف شود. همچنین پارک علم و فناوری می‌تواند برای شرکت‌ها مفید باشد.

وی سپس به میزان تولید و صرفه جویی ارزی اشاره کرد و گفت: بازار تجهیزات پزشکی ایران، بر اساس بودجه دولت، در حدود سه تا چهار میلیارد دلار است. اکنون ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی کشور را در داخل تولید می‌کنیم که این میزان بیش از دو میلیارد دلار صرفه جویی ارزی در سال به همراه دارد.
مهندس یعقوب زاده، سپس درآمد حاصل از صادرات مستقیم را در حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار عنوان کرد و افزود: میزان صادرات قطعه به کشور‌های دیگر که به دلیل تحریم‌ها در آنجا تبدیل به محصول نهایی می‌شود، در آمار‌ها محاسبه نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته